Hostelregler og bestillingsvilkår
Kontakt
Trondheim Vandrerhjem
Weidemanns vei 41
7043 Trondheim
Norge
trondheimvandrerhjem.no
trondheimvandrerhjem@sit.no
Produktinformasjon
Overnattingsstedet leier ut seng i delt rom, 4-mannsrom, dobbeltrom og leiligheter. Alle rom bortsett fra privat leilighet deler felles fasiliteter i form av bad-, toalett, oppholdsrom og gjestekjøkken med andre gjester. I bestilling inngår sengetøy og et håndkle. Sengetøy påføres selv. Ved opphold over flere dager kan rengjøring av rom og nytt sengetøy avtales med resepsjonen. Ekstra håndkle kan leies. Resepsjon er bemannet hver dag mellom kl. 08.00 – 22.00. Vi kan i enkelte tilfeller tilrettelegge ved ankomst etter kl. 2200. Ta kontakt med oss.
1. Priser
Prisene ved direktebestilling er alltid de samme eller rimeligere enn gjennom en tredjepart bookingside.
Student- og pilegrimspriser
Trondheim Vandrerhjem tilbyr 25% rabattert pris til enkelte gjestegrupper for privatrom*. Fast lavpris for studenter/pilegrimer som bestiller seng i delt rom. Prisene er allerede nedsatt. Ved bestilling av rabattert pris, skal følgende vilkår oppfylles:
-
1.1 Student: Studenten må fremvise gyldig student ID ved innsjekk. Denne må være skrevet på enten norsk eller engelsk. Rabatten gjelder kun for fulltidsstudenter ved høyere utdanning slik som universitet, høyskole og fagskole. Elever ved ungdomsskole, videregående skole og folkehøyskole er ikke medregnet. Et gyldig bevis skal ha navn, fødselsdato og studiested. I tillegg må bevis fremstilles for betalt semesteravgift for studier med varighet på minst 3 måneder.
-
1.2 Pilegrim: Et gyldig Pilegrimspass med "gullstempel" fra 2023 må fremvises ved innsjekk. Pilegrimspasset beviser fullført pilegrimsvandring og fås hos Nidaros Pilegrimsgård. Beviset er gyldig hele kalenderåret pilegrimsreisen har funnet sted.
Spesielle priser gjelder kun for overnatting og ikke på parkering og andre tilleggstjenester.
Under ekstraordinær høysesong, gjelder ikke student- og pilegrimsprisene og de vil ikke vises på bookingsiden. Oppfylles ikke vilkår for rabattert pris forplikter gjesten å betale fullpris ved innsjekk.
* For gruppebestillinger gjelder ikke student- og pilegrimsprisene. (les mer på pkt 8. gruppebestillinger)
2. Forbehold
Vi tar forbehold om eventuelle trykkfeil når det gjelder pris og andre tjenester på siden. Ta kontakt hvis du har spørsmål.
3. Bestillingsvilkår
3.1 En bestilling er bindende idet den er bekreftet og du har mottatt en bekreftelse. Vi trenger fullt navn, telefonnummer og e-postadresse. Du vil få bestillingsbekreftelse per e-post. Denne bekreftelsen er et bevis på at du som gjest har fått reservert et rom for oppgitt tidsperiode.
3.2 For å bestille rom på Vandrerhjemmet må du være minst 18 år. Yngre gjester skal ha følge av en myndig. Alle gjester som bor på dorm [sovesal] må være fylt 18 år.
3.3 Baby under 2 år bor gratis på rommet såfremt babyen deler seng med foreldre, mens barn over 2 år er ansett som gjester på lik linje med voksne og får egen seng.
3.4 Maks antall netter på dorm [sovesal] er fem (5) netter.
4. Angrerett
Det foreligger ingen angrerett i henhold til angrerettloven om reise og opphold.
5. Betaling
Vi krever full betaling ved tidspunkt for bestilling. Ved drop-in, forhåndsbetales oppholdet med kort i resepsjonen, vi tar Mastercard og VISA. Trondheim Vandrerhjem er et kontantfritt overnattingssted, så det er å foretrekke at oppholdet betales elektronisk.
6. Innsjekk / Utsjekk
Innsjekk skjer mellom kl. 1500 - 2200 og utsjekk er senest kl. 1200. Tidlig innsjekk eller sen utsjekk kan avtales ved ledighet. I enkelte tilfeller kan ankomst etter kl. 2200 tilrettelegges. Gjester uten avtale som ikke ankommer før 22.00, blir markert som no-show. Dersom Ved innsjekk skal alle gjester over 18 år fremvise gyldig legitimasjon med bilde. For internasjonale reisende er pass og Europeisk ID-kort godkjent. Vi registrerer fullt navn og nasjonalitet på alle gjester.
Ved utsjekk skal gjestene selv ta av sengetøy og legge det i trallen under trappen ved resepsjonen. Nøkler leveres til personale i resepsjon eller i nøkkelboks ved resepsjonen. Mistet nøkkel pålegges gebyr kr 1500,- per nøkkel og betales ved utsjekk.
7. Avbestilling | Manglende oppmøte
Avbestilling inntil kl. 1500, 2 dager før innsjekk: 100% refusjon
Avbestilling mindre enn 2 dager før innsjekk: 0% refusjon
No-show: 0% refusjon
7.1 Avbestilling av bestillinger gjort via nettportalen skjer direkte på Min Side. Bestillinger gjort direkte i resepsjonen må sendes skriftlig til trondheimvandrerhjem@sit.no og merkes «avbestilling», samt ordrenummer fra bestillingsbekreftelsen.
7.2 Ved gruppebestillinger og langtidsopphold gjelder andre avbestillingsregler, dette vil bli opplyst om på bestillingstidspunkt.
7.3 Har du booket gjennom tredjepartsider som Expedia.no og Hotels.com, må endring og avbestilling skje direkte gjennom deres sider. Egne avbestillingsregler vil gjelde.
7.4 Ved manglende oppmøte (senest kl. 2200 dag for innsjekk), vil hele reservasjonen inkl. resterende netter bli kansellert, uten refusjon. Så fremt ikke innsjekk på en senere dag er avtalt på forhånd.
7.5 Ubrukte netter refunderes ikke.
8. Gruppebestillinger
Organisasjoner og bedrifter som ønsker å reservere rom for en gruppe, bes sende oss en forespørsel per e-post for å få et tilbud tilsendt. Merk at vi har egne gruppepriser og at det er egne endrings- og avbestillingsregler. Disse vil bli opplyst om ved bestilling.
9. Personopplysninger
Trondheim Vandrerhjem behandler persondata ifølge Lov om Personopplysninger. Opplysninger som kan knyttes til deg som person vil aldri bli gjort tilgjengelig for andre virksomheter eller bli koblet med andre eksterne register.
10. Alkohol og medbrakte varer
Vi tillater å nyte alkohol på hostellet, men ønsker at drikken holdes unna delte dorm [sovesalene]. Vi ønsker at du skal ha det gøy, men husk også å ta vare på naboene dine!
11. Kjæledyr
Vi elsker hunder og katter, og skjønner at Fido vil være med på ferieturen! Kjæledyr er tillatt på alle romtyper unntatt dorm (sovesal) og lenge den ikke er til sjenanse for andre gjester. Grunnet ekstra renhold så legges det til en kostnad på 200 kr per opphold. Det er ikke tillatt med kjæledyr sengene eller i fellesarealene.
12. Din sikkerhet
Vær alltid oppmerksom på hvor nødutganger, alarmknapper og brannslokkingsutstyr befinner seg. Sjekk informasjonen på innsiden av din hotellromdør.
13. Kameraovervåkning
For å sikre tryggheten og trivselen til våre gjester, ønsker vi å informere om at det er installert overvåkingskameraer i flere av hostellets offentlige oppholdsområder.
Formålet med overvåkningskameraene er:
-
Forebygge og bevissikre eventuell kriminell handling og uønsket aktivitet.
-
Øke sikkerheten ovenfor gjester og hostellets ansatte
-
Forebygge tyveri av gjestenes eiendeler og hostellets eiendom generelt.
Opptakene fra overvåkingskameraene kan bli brukt utelukkende til sikkerhetsformål og vil bli behandlet i henhold til gjeldende personvernlover og retningslinjer. Vi tar ditt personvern på alvor, og opptakene vil ikke bli delt med tredjeparter utenfor de nødvendige tilfeller for å opprettholde sikkerheten og etterlevelsen av loven.
14. Forsikring
Vi anbefaler alle våre gjester å tegne en avbestillingsforsikring hos eget forsikringsselskap som blant annet dekker avbestilling grunnet sykdom. I tillegg anbefaler vi alle våre gjester å ha gyldig reiseforsikring.
15. Skade
Bestiller står økonomisk ansvarlig for eventuelle skader på hotellrom, inventar eller annet utstyr forårsaket av gjesten.
16. Husregler
16.1 Det er ikke tillatt med besøk på rommet, kun personer som er oppført som gjester. Om det er spesielle behov for dette skal dette forhåndsavtales med resepsjonen.
16.2 Det er ikke tillatt med høylytt festing på rom eller i fellesarealer og det skal være stille innen kl. 23.00 både innendørs og i området ute.
16.3 Ved bruk av gjestekjøkken skal du alltid vaske opp etter deg og forlate kjøkkenet slik det var før bruk. Du er velkommen til å lagre mat i kjøleskap og fryser. All mat skal legges i gitte papirposer og merkes med navn og utsjekkdato. Mat satt i kjøleskap uten merking og mat i poser med utgått dato blir kastet.
16.4 Alle personlige eiendeler skal til enhver til plasseres i eget rom. Gjenstander lagt igjen i hostellets fellesareal, slik som bad/toaletter, korridor, stue og kjøkken (bortsett fra merket mat), vil bli fjernet og kan bli kastet.
17. Fource Majoure
Om hendelser som er utenfor vår kontroll slik som streik, brann, ekstrem vær og annet som gjør at oppholdet eller aktiviteten ikke kan gjennomføres, forbeholder vi oss retten til å kansellere oppholdet eller aktiviteten uten videre ansvar for å betale kompensasjon.
Generelt dårlig vær som er å anse som normalt for årstiden i vår region – er i seg selv ikke grunnlag for avbestilling og endrer ikke gjeldende avbestillingsregler.